Ви перебуваєте: Морс » Цікаве навколо » Уран - найдивніша планета Сонячної системи

Уран - найдивніша планета Сонячної системи

Деякі нові факти про планети нашої рідної Сонячної системи не можуть не дивувати. Саме до таких відкриттів відносяться нові відомості про Уран.

Хто б міг подумати, що ще років тридцять тому більшість вчених вважали Сонячну систему досить нудним місцем (ну, може, за винятком Юпітера і Сатурна). Здавалося, наша Земля крутиться навколо Сонця в компанії мало чим примітних шматків каменю, де немає практично нічого цікавого. Тим дивнішими є останні відомості, наприклад, про Уран.

Уран - це абсолютно унікальна планета. Як уже було відомо, площина екватора Урана нахилена до площини його орбіти під кутом 98° - тобто планета обертається ретроградно, ніби лежачи на боці. Це призводить до серйозних наслідків. Якщо інші планети Сонячної системи більше схожі на обертові дзиги, то Уран швидше нагадує кулю, що котиться. Це впливає на зміну дня і ночі на планеті, а також на її магнітне поле.

Нове дослідження Технологічного інституту штату Джорджія показує, що магнітне поле Урана обертається разом з планетою, тобто буквально змінює полюси кожного її дня.

Магнітосфера Землі організована навколо Північного і Південного полюсів. Більш того, якщо ці полюси раптом поміняються місцями, то нашій планеті може загрожувати справжня катастрофа. А на Урані подібна катастрофа відбувається кожен новий день. Його магнітосфера хаотична, нахилена під кутом 60 градусів до осі обертання планети, і тому іноді вона «відкрита», а іноді «закрита».

Автори дослідження, Керол Пейт і Цинь Као, за допомогою цифрових моделей, створених на основі даних з «Вояджера-2», змогли симулювати діяльність магнітного поля Урана і розкрити деякі з його загадок, включаючи те, як воно щодня то впускає сонячний вітер, то блокує його. Стаття про дослідження опублікована в журналі Journal of Geophysical Research: Space Physics.

Це відкриття зроблено завдяки даним з «Вояджера-2», який в 1986 році лише пролетів повз планету. Що ж ми знайдемо, коли відправимо туди окрему місію? До речі, всього тиждень тому вчені NASA подали на розгляд проект якраз про організацію такої безпілотної експедиції.