Ви перебуваєте: Морс » Цікаве навколо » Новий телескоп зробив зображення Сонця у рекордній якості (фото)

Новий телескоп зробив зображення Сонця у рекордній якості (фото)

На честь офіційного відкриття сонячного телескопа «Іноуе» (названий на честь Деніела Іноуе, сенатора США від штату Гаваї) астрономи з Національної сонячної обсерваторії США представили перші зображення зовнішньої частини оболонки (хромосфери) Сонця в чудовій роздільній здатності: 18 кілометрів. Зображення було зроблено 3 червня 2022 року.

©NSO/AURA/NSF

"Іноуе" - це чотириметровий сонячний телескоп, встановлений на острові Мауї на Гаваях. Нині це найбільший сонячний телескоп у світі. Він має 4-метрову апертуру при 4,24-метровому головному та 0,65-метровому вторинному дзеркалах. Додаткові інструменти адаптивної оптики дозволяють максимально зменшити ефект розмитості об'єктів, що виникає внаслідок турбулентності у земній атмосфері. На додаток до двох дзеркал та адаптивної оптики на телескопі стоять різноманітні фільтри, призначені для вивчення зірки у різних спектрах світлових хвиль.

©NSO/AURA/NSF

Отримані зображення було знято на довжині хвилі 789 нанометрів. На знімку можна детально розглянути схожі на мозаїку фрагменти плазми, яка кипить. Розміри найменших із них досягають 30 кілометрів, а кожна клітинка — розміром з Україну! Яскравіші точки відповідають найбільш гарячим частинам сонячної плазми, а темні області вказують на процеси охолодження плазми, яка поступово опускається в надра зірки.

Новий телескоп зробив зображення Сонця у рекордній якості (фото)

Перші зображення «Іноуе» – лише початок великих відкриттів. Вчені вважають, що лише у перші п'ять років роботи сонячний телескоп збере більше інформації про Сонце, ніж за всю історію вивчення нашої зірки.

Фото Землі на тлі Сонця наведено у правильній пропорції / ©NSO/AURA/NSF